برپایی دو نمایشگاه بین المللی گروهی «سرزمین ما» و «رسم وافع گرا» در ترکیه - آذفوتو AzPhoto | پورتال خبری تحلیلی عکاسی ایران
برپایی دو نمایشگاه بین المللی گروهی «سرزمین ما» و «رسم وافع گرا» در ترکیه

برپایی دو نمایشگاه بین المللی گروهی «سرزمین ما» و «رسم وافع گرا» در ترکیه

دو نمایشگاه بین المللی مجازی گروهی نقاشی، تصویرسازی، نقاشی خط و عکس «سرزمین ما»، با ۴۳ اثر از ۴۲ هنرمند، و «رسم واقع گرا»، با 38 اثر از 36 هنرمند، از تاریخ 15 لغایت 21 دسامبر 2021 ( 24 الی 30 آذر 1400) در وبسایت گالری ارتز ترکیه و وبسایت گروه هنری رسم برپا می باشد.

سمیرا صفاری، مدرس دانشگاه، گرافیست و کیوریتور این دو رویداد، معرفی دیدگاه ها و چشم اندازهای متفاوت،ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت هنرمندان ایران،همچنین ارتباط و آشنایی بیشتر متقاضیان بین المللی با هنر ایرانیان و ارتقاء سطح کیفـی و فصل مشترک سازی میان هنرها را از جمله اهداف مشترک این نمایشگاهها بیان نمود.همچنین در نمایشگاه سرزمین ما، گردشگری بدون مرز، برادری همدلی اقوام و ملت ها، و در نمایشگاه رسم واقع گرا، اختصاص یک روبداد هنری به آثاری با سبک های رئالیستی و هایپرئالیستی مدنظر بوده است.

وی درباره نمایشگاه سرزمین ما بیان نمود: خم می شود درون خودش و با نوری که از تاریکی زاده می شود چیزهایی به زبان سایه روشن ، به زبان رنگ ها می نویسد و ایمان می آورد که تماشاکردن همان آفریدن است. باز می کند چشمی را که دریچه ای است گشوده به گستردگی یک سرزمین!چشمی که منظره بدون آن به دنیا نمی آید، چشمی که با آنچه تماشا می کند یکی است اما می تواندخودش را روی یک بوم در صفحات کتاب در نقاشی یا در یک تصویر یا در عکس خلاصه کند. عکس ها، نقاشی ها و تصاویر، هرگز فقط به واقعیت آنچه می نگرند نگاه نمی کنند و تنها سیمای حقیقت است که در این آینه ، امکان ظهور پیدا می کند. اما این بار پنجره ای قرار است در خاک ترکیه رو به “سرزمین ما” باز شود.

برگزارکننده نمایشگاه درباره نمایشگاه رسم واقع گرا ادامه داد: نگاهی که آنقدر از نزدیک تماشا می کند که چیزهایی که دیده نمی شود را به تصویر می کشد.آنقدر نزدیک که تاکنون هیچ چشمی نمی توانسته چیزی را از آن نزدیکی ببیند و بعد به زبان نقش و رنگ برای تابلو تعریف کند. اینگونه است که واقعیت اگر خودش را از دریچه ی این بازنمایی تماشا کند دهانش از شگفتی باز می ماند و نقش آنقدر بزرگ و آنقدر نزدیک است که حیرت می آفریند و جان می گیرد. نمایشگاه مجازی “رسم واقعگرا” در ترکیه، آثاری حیرت انگیز را از هنرمندان ایرانی به معرض تماشا می گذارد.

صفاری افزود: ما از میان بیش از600 اثر دریافت شده در دبیرخانه نمایشگاه سرزمین، طی دوره فراخوان، ۴۳ اثر، از ۴۲ هنرمند و نیز ، از میان بیش از400 اثر دریافت شده در دبیرخانه نمایشگاه رسم واقع گرا طی دوره فراخوان، 38 اثر با سبک رئالیسم و هایپرئالیسم، از 36 هنرمند ایرانی داخل و خارج از ایران، توسط هیئت داوران انتخاب و به نمایشگاه راه یافته اند. زیبایی، خلاقیت و نوآوری، مفهوم رسانی، نیز اصالت اثر از ملاک های مهم انتخاب بود.همچنین در بخش ویژه، بیان بصری متفاوت از موضوع و ارائه سبک شخصی هنرمندانه مورد اهمیت واقع شد. این نمایشگاه‌ها توسط گروه هنری «رسم» برگزار شده، سارا خبیر، مسعود صفرنیا و سمیرا صفاری از داوران این رویداد در سطح کشور ‌می باشند.

هنرمندان شرکت کننده در رویداد سرزیمن ما، سیاوش ذوالفقارپور، سیده زهرا آقامیر (محمد علی مجتهد)، مریم حسینعلی زاده خراسانی،حسین جوادزاده، نعمه شهلایی، نوید رحمانی، محمدعالی پور، فاطمه حسن دوست ، منیژه حسن پور ثانی، مينا افتخارى نسب، فاطمه بابائی، نداحضرتی، هدی کوهپایه ، شیرین نظری، بهمن زارعی، پژمان شایسته خو، علیرضا صفاری می باشند.همچنین مریم زالی زاده مینق، سارا الفتی، پویان سبحانی، فاطمه چاله چاله، حامد داوری زاده، امیر جوادزاده ، محیا شهرابی فراهانی، شیرین رجب پور صنعتی، سمیرا صفاری، مسعود صفرنیا، آسیه فرهادی، حسین مریدی، مریم محترم نژاد، مهلا میرزایی، علیرضا عباسی، علی بازوند، ارغوان خوش روش، سیده الهام رضوی قهفرخی، آگرین حدادی، فاطمه شاهقلی پور، حمید شیخی، زهرا مشهدی، ملیکا رمضانی امیرآبادی، علیرضا هندیجانی، سمانه فلاح حق شناس از دیگر هنرمندانی هستند که اثرشان طی این رویداد به نمایش گذاشته می شود.
هنرمندان شرکت کننده در رویداد رسم واقع گرا، پویان سبحانی، الهه بیغمی، سمانه فلاح حق شناس، فریبا شادمان ماهانی، زینب عباسی زاده قهدریجانی، مهدی کشاورز، نازنين قپانچی، شکوفه کبودجامه، ويكتوريا دلشاد، شيما قلمبر، نیلوفر جعفری، حمید شیخی، علیرضا صفاری، صبا نادری، منیژه حسن پور ثانی می باشند. همچنین فاطمه الله یاری، زهراحیدری، مریم ناخداسوروئی، سیما فلاح، مهرانگیز طلائی زاده، زهرا مشهدی، لیلا اسدالهی، پرستو پورسمنانی، سارا آخرتی، فرشته کاردوست، مارال رجبی جورشری، زهرا صدقی، اکرم اسدپور، عسل یعقوبی و سیده غزل کاظم زاده ملایری، علی اکبر مطلق زاده، فائزه فرجی فر(ایدا)، سارا ناصری، متین سادات تکیه، راضیه السادات پورترابی، محمد دوستی از دیگر هنرمندانی هستند که اثرشان طی این رویداد به نمایش گذاشته می شود.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند در بازه زمانی 15 لغایت 21 دسامبر 2021 ( 24 الی 30 آذر 1400) ، به نمایشگاه ها در سایت گالری ارتز استانبول ترکیه به آدرس galeriarts.com مراجعه و از آثار دیدن فرمایند. علاوه بر این نمایشگاه مجازی در وبسایت گروه هنری رسم به آدرس www.rasmgroup.com و در صفحه اینستاگرام این مجموعه با نشانی @rasmgroup برپا خواهد بود. لازم به ذکر است امکان خرید آثار نیز وجود دارد؛ هنردوستان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن روابط عمومی گروه رسم 09365101026 تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه | az-photo.com/?p=408

نقد و بررسی ها

  • 10
  • 10
  • 10
  • 10
  • 10
  • 10

    Score

    دو نمایشگاه بین المللی مجازی گروهی نقاشی، تصویرسازی، نقاشی خط و عکس«سرزمین ما»، با ۴۳ اثر از ۴۲ هنرمند، و «رسم واقع گرا»، با 38 اثر از 36 هنرمند، از تاریخ 15 لغایت 21 دسامبر 2021 ( 24 الی 30 آذر 1400) در وبسایت گالری ارتز ترکیه و وبسایت گروه هنری رسم برپا می باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *