نمایشگاه عکس‌های سبحان جامه‌دار در گالری وندا - آذفوتو AzPhoto | پورتال خبری تحلیلی عکاسی ایران
نمایشگاه عکس‌های سبحان جامه‌دار در گالری وندا

نمایشگاه عکس‌های سبحان جامه‌دار در گالری وندا

نمایشگاه عکس‌های سبحان جامه دار با عنوان «ایستاده بر ساحل» روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در گالری وندا بندرعباس گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه ۱۶ عکس مستند اجتماعی نوین که حاصل ۵ سال عکاسی در سواحل شهر بندرعباس است به نمایش درمی‌آید.

سبحان جامه‌دار در معرفی این نمایشگاه آورده است:

«ابژه‌های جاندار یا بی‌جان که هر کدام سهمی در به تصویر کشیدن روزمرگی‌های اقتصادی، روابط اجتماعی و نیاز انسان به روابط با اجزای طبیعت در این مجموعه‌عکس نقش دارند به‌شکل مستند عکاسی شده‌اند. مجموعه‌عکس ایستاده بر ساحل سعی بر تحلیل یک موقعیت مکانی، چرایی و چگونگی وجود یک حس خاص در ساحل را داشته است. مجموعه ایستاده بر ساحل لحظه‌ای است که ابژه‌های تصویر درگیر ارتباط در موقعیت می‌شوند، لحظه‌ای که معنای مکان (ساحل) با حضور موجودات را مفهوم می‌بخشد. نوع نگاه به جغرافیایی خاص از کره زمین که در برخی موارد اسمش را موقعیت مکانی می‌گذاریم چه از لحاظ موضوعات فلسفی و چه از لحاظ بصری، زیبایی‌شناسانه و تکنیکی مورد بحث قرار گیرد و دیدگاه و جهان‌بینی عکاس تا نقطه‌ی امکان مورد تحلیل اجتماعی و بصری باشد.»

سبحان جامه‌دار متولد ۱۳۷۳ در بستک است و عکاسی را به‌طور تجربی از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و از سال ۹۵ عضو انجمن عکاسان ایران است. او پیش از این در نمایشگاه گروهی و کتاب ۲۲۸، نمایشگاه گروهی روزهای زندگی فرهنگسرای بهمن تهران، نمایشگاه انفرادی ۵.۵ ریشتر عکس، دو دوره جشنواره ملی هنرهای تجسمی، سه دوره جشن عکس هرمزگان، هشتمین نمایشگاه عکس‌های برتر دوربین.نت حضور داشته است. گفتنی است جامه‌دار به‌مدت دو سال رییس مجمع هنرمندان و انجمن عکاسان شهرستان بستک بوده است.

نمایشگاه عکس «ایستاده بر ساحل»
۲۶ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
ساعات بازدید: هر روز ساعت ۱۷ تا ۲۱ (افتتاحیه: ساعت ۱۷)
نشانی: بندرعباس، نایبند شمالی، روبروی زمین ورزشی شاهین، ساختمان کبیر، طبقه ۲، واحد ۵، گالری وندا

لینک صفحه | az-photo.com/?p=443

نقد و بررسی ها

  • 10
  • 10
  • 10
  • 10
  • 8

    Score

    نمایشگاه عکس‌های سبحان جامه دار با عنوان «ایستاده بر ساحل» روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در گالری وندا بندرعباس گشایش می‌یابد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *