نمایشگاه عکس سیدمهرداد شریفی با عنوان «غزل عکس» در درگالری سوره حوزه هنری استان مرکزی - آذفوتو AzPhoto | پورتال خبری تحلیلی عکاسی ایران
نمایشگاه عکس سيد مهرداد شریفی با عنوان «غزلعکس» در درگالری سوره حوزه هنری استان مرکزی

نمایشگاه عکس سیدمهرداد شریفی با عنوان «غزل عکس» در درگالری سوره حوزه هنری استان مرکزی

نمایشگاه عکس سيدمهرداد شريفی با عنوان «غزل عکس» از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در گالری سوره حوزه هنری استان مرکزی پذیرای علاقه‌مندان است.

در این نمايشگاه ۳۰ عکس رنگی در ابعاد ۳۰x۲۰ با رویکرد عکاسی شاعرانه بر روی دیوار گالری رفته است. عکاس در این نمایشگاه کوشیده تا با فضای شخصی خویش برداشت های شعر گونه از محیط پیرامونش را در قالب عکس به تصویر کشد.

در بخشی از این نمایشگاه آمده:‌

غزل هایی که عکسند، عکس هایی که غزلند …
شعر را گونه خاصی از ادبيات دانسته اند که خالقش کلمات را به عاريه مي گيرد تا به بيانی متفاوت از قالب معمول و يکسان نثر دست يابد و بتواند گام فراتر گذارد و زباني ديگرگون به رشته درآرد؛ ساختاری که با توجه به فضای انتخابي شاعر متفاوت است، گاهی لحنی واقع بينانه دارد و گاهی لباس تغزل و عاشقانه می پوشد. همان گونه که شعر را واژه ها می سازند تا معنا و مفهوم گيرند، عکس را اجزای ديداری تشکيل می دهند و همانند شعر همنشينی اين عناصر بصری کاملا شبيه واژه ها هستند که جمله می سازند و معنا مي يابند.

«عکاسی شاعرانه» گونه ای از عکاسی است که عکاس در آن تلاشی بر کشف اشياء، اجسام، موجودات و هر آنچه درديده او به تجسم مي آيد دارد، تا او را به شهود برساند. اين شهود در بسياری از مواقع همانند بيان شاعراست که شهودش به شعر و غزل درآمده . «عکاسي شاعرانه» عاشقانه ای است که در گفتگو و همزيستی با هستي شکل و بياني در قالب عکس می يابد تا عکاسش بتواند آن را غزلعکس نام نهد!

علاقه‌مندان برای مشاهده نمایشگاه «غزل عکس» می توانند در تاريخ يادشده ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ به نشانی اراک؛ خيابان جهاد؛ ابتدای فاز ۲ شهيد بهشتی؛ روبروی شهرداری؛ حوزه هنری استان مرکزی؛ نگارخانه سوره مراجعه کنند.

نقد و بررسی ها

  • 10
  • 10
  • 10
  • 10
  • 10
  • 10

    Score




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *