برپایی نمایشگاه گروهی « به رسم طبیعت » در رشت - آذفوتو AzPhoto | پورتال خبری تحلیلی عکاسی ایران
برپایی نمایشگاه گروهی « به رسم طبیعت » در رشت

برپایی نمایشگاه گروهی « به رسم طبیعت » در رشت

نمایشگاه گروهی تصویرسازی و نقاشی «به رسم طبیعت» با 63 اثر از 53 هنرمند از 4 لغایت 9 دی 1400، هزمان در نگارخانه مارلیک، واقع در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت، وبسایت و اینستاگرام گروه هنری رسم برپا می باشد.

سمیرا صفاری، مدرس دانشگاه و  کیوریتور این نمایشگاه، معرفی دیدگاهها و چشم اندازهای متفاوت در طراحی تصویرسازی، و نقاشی ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت هنرمندان سراسر کشور، همچنین ارتباط و آَشنایی بیشتر متقاضیان (سفارش دهندگان) با این رشته های هنری را، نیز ارتقاء سطح کیفی این هنر از جمله اهداف این رویداد بیان نمود.

برگزار کننده نمایشگاه ادامه داد: کوه ها در سکوت منتطرند، جنگل ها ژست گرفته اند و دریا با موج هایش می آید و برمی گردد تا نگاهش کنی ، از چشم هایت بریزد درونت و منظره را با آفتابی که در تو بالا می آید کامل کند حالا بوم ها و سپیدی کاغذها منتظرند که مدادها و قلموها، رنگ ها و طرح ها این همه اتفاق را روایت کنند برای آنها که از دیدن سیر نمی شوند.این همان حادثه ی ساده ای است که وقتی برای هنرمند رخ می دهد باید از کوهی که هست ، از جنگل و دریایی که هست با چشم ها گفت و گو کند. از دره ها و رودخانه هایی که در دشت وجودش زندگی می کنند بگوید و آنچه نادیدنی است را به تماشا بگذارد.

صفاری افزود: این نمایشگاه‌ها توسط گروه هنری رسم و با کیوریتوری سمیرا صفاری و مونا رجبی جورشری برگزار می شود.​از میان بیش از 300 اثر دریافت شده طی دوره فراخوان، 63 اثر از 53 هنرمند، توسط هیئت داوران انتخاب و به نمایشگاه راه یافته اند. زیبایی، خلاقیت و نوآوری، مفهوم رسانی، نیز اصالت اثر از ملاک های مهم انتخاب بود.همچنین در بخش ویژه، بیان بصری متفاوت از موضوع، مورد اهمیت واقع شد. در این راستا موضوع و تکنیک آثار در این نمایشگاه‌ها آزاد بوده و محدودیتی در سبک و اجرای آن ها وجود نداشته است. کلیه داوران این رویداد مدرسین و طراحان در سطح کشور بوده و عبارت اند از حسن دستیاران، علیرضا صفاری شمالی، پریسا لطیفی و سمیرا صفاری ‌می باشند.

سمیرا صفاری افزود: اساتید و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد، هنگامه پور محمد گسکری،سمانه فلاح حق شناس، پریسا لطیفی، میترا سروری، معصومه برزگرپور، علیرضا صفاری، ساغر جوربنیان، ماریا قلی زاده مقدم پور ، نرجس کریمی، مهدیه مهاجری، حسین آقائی پور، پریسا معقولی سنگاچینی، مهناز اسحاقی، شیما دهشهریان، نیلوفر (زهرا) واسعی، ویکتوریا دلشاد، سعیده پورقلی، سیده ساناز آقائی می باشند. همچنین الهه رمضانی، عالمه رمضانی، عاطفه فضلی، حسنا قهرمانی، مریم شبان، نیلوفر کرباسی عامل، آریا جعفری، آزیتا اسدالهی، حدیثه معصومی، نسیم رفتاری ، یگانه محسنی، آرین پذیرش، پرنیان دلدار، منیره سادات جارچیان، پرنیان محمدی، مهدیه محمدپور، سیده آوین صلواتیان، سیده حدیث همائی فر (افروز)، مریم زالی زاده مینق، نادیا محمدامینی، الهام فضلی، مائده کیهان ، عالیه رزمجو بوساری از دیگر هنرمندانی هستند که اثرشان طی این رویداد به نمایش گذاشته می شود. ندا دانایی، سمیرا صفاری، علیرضا طیاری، محمدرضا شیروانی ، مریم ناخداسوروئی، معصومه مسیب خواه، مارال رجبی جورشری، احمدرضا زنگنه، حسن (مهرزاد) دستیاران، سارا محمدی توچائی، سیما فلاح و امیرمحمد حاتم پور نیز آثار متفاوتی را در نمایشگاه ارائه داده اند.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند از شنبه 4 دی الی پنجشنبه، 9 دی ماه جاری به نمایشگاه به رسم طبیعت در گالری مارلیک، واقع در رشت، شهرداری، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) مراجعه و از آثار ارائه شده دیدن فرمایند. همچنین نمایشگاه مجازی آثار این رویداد، همزمان در دو پلتفرم وبسایت گروه هنری رسم به آدرس www.rasmgroup.com و اینستاگرام گروه هنری رسم rasmgroup ارائه شده است. لازم به ذکر است امکان خرید آثار نیز وجود دارد و هنردوستان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن روابط عمومی گروه رسم ۹۰۸۹ ۶۰۴ ۰۹۳۸ تماس حاصل فرمایند.

مشاهده نمایشگاه مجازی در سایت گروه هنری رسم

لینک کوتاه | az-photo.com/?p=419

نقد و بررسی ها

  • 6
  • 10
  • 2
  • 3
  • 8
  • 5.8

    Score

    نمایشگاه گروهی تصویرسازی و نقاشی «به رسم طبیعت» با 63 اثر از 53 هنرمند از 4 لغایت 9 دی 1400،هزمان در نگارخانه مارلیک، واقع در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت، وبسایت و اینستاگرام گروه هنری رسم برپا می باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *