نمایشگاه عکس " روی هر دیوار " در خانه موزه مدرس - آذفوتو AzPhoto | پورتال خبری تحلیلی عکاسی ایران
نمایشگاه عکس "روی هر دیوار" در خانه موزه مدرس

نمایشگاه عکس ” روی هر دیوار ” در خانه موزه مدرس

نمایشگاه عکس عکاس ایرانی «صادق میری» با عنوان: « روی هر دیوار » از روز جمعه ۷ آبان ماه جاری در خانه_موزه مدرس گشایش می یابد.

به گزارش آذفوتو در این نمایشگاه تعداد ۲۸ قطعه عکس رنگی از نمای دیوارهای سطح شهر و خانه ها در اندازه ۸۰ در ۸۰س.م ارایه شده اند که وجه اشتراک همه شان این است که عکس به عکس «قصه دیوارها در گذر زمان» را به نمایش گذاشته اند.

در متن قاب نخست این نمایشگاه عکس به قلم استاد صادق میری می خوانیم:

«چهاردیواری های اختیاری همیشه پیرامون ما را احاطه کرده اند و در دل خود رازهایی پنهان دارند و من صدایی را از درون آن ها احساس می کنم.

صدای مادر، صدای کودکان و صدای پدر که زمزمه کنان حیاط را آب پاشی می کند.

راستی! صدای شرشر آب را فراموش کردم و صدای قلیان مادربزرگ که به دیوار تکیه داده و بوی یاس رازقی و بوته به لیمو که هوا را عطرآگین کرده.

این عناصر با گذر زمان به زخم ها و رنگ های متنوع آراسته شده اند که حاصل بی مهری ایام اند، ولی همچنان از نگاه من زیبا هستند.
روی هر دیوار عنوان نمایشگاهی است متفاوت از نگاه یک جستجوگر زیبایی های پنهان، در کوچه پس کوچه های تهران قدیم که به مرور زمان در حال نابودی است.

به همین سادگی …»

آبان ماه ۱۴۰۰

صادق میری متولد دی ماه ۱۳۳۳ در تهران و صاحب تالیفاتی چون: درهای ایرانی تالیف سال ۱۳۸۷، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تالیف سال ۱۳۹۸ و صاحب اثر در کتاب عکس سرزمین بادگیرها منتشر شده در سال ۱۳۹۶ است.

گشایش نمایشگاه عکس «روی هر دیوار» ساعت ۱۴ روز جمعه ۷ ابان ماه است و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز ۲۱ آبان ماه به جز شنبه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.

خانه_موزه مدرس در تهران، خیابان امیرکبیر شرقی، کوچه شهید علیرضا جاویدی (میرزا محمود وزیر)، بن بست مدرس، شماره ۵ واقع شده است.

نقد و بررسی ها

  • 10
  • 10
  • 10
  • 10
  • 10
  • 10

    Score

    نمایشگاه عکس عکاس ایرانی «صادق میری» با عنوان: «روی هر دیوار» از روز جمعه ۷ آبان ماه جاری در خانه_موزه مدرس گشایش می یابد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *