فراخوان ششمین نمایشگاه گروهی عکس روزهای زندگی ۶ - آذفوتو AzPhoto | پورتال خبری تحلیلی عکاسی ایران
فراخوان ششمین نمایشگاه گروهی عکس روزهای زندگی ۶

فراخوان ششمین نمایشگاه گروهی عکس روزهای زندگی ۶

نمایشگاه گروهی عکس روزهای زندگی با نگاهی به چشم انداز عکاسی معاصر ایران و با هدف ایجاد هم دلی و پویایی در فضای عکاسی، پس از پنج دوره استمرار و تداوم فعالیت، اکنون ششمین دوره خود را به عنوان رویدادی مستقل و بدون حامی مالی آغاز می کند.

ششمین دوره نمایشگاه روزهای زندگی در بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی گالری فرهنگسرای گلستان برپا خواهد شد و این رویداد خواهد کوشید با تکیه بر شعف، همت و عشق به عکاسی، به پویایی فضای عکاسی و ارتقای دانش بصری کمک کند.

فراخوان ششمین نمایشگاه گروهی عکس روزهای زندگی ۶

شرایط شرکت در نمایشگاه
۱- شرکت در این نمایشگاه برای تمامی عکاسان آماتور و حرفه ای سراسر ایران آزاد است.
۲- رویکرد نمایشگاه مستندگرایانه در ژانر مستند اجتماعی و با تمرکز بر موضوع زندگی روزمره (daily life) است وشرکت کنندگان می‌توانند بهترین آثار خود را در این زمینه ارسال نمایند. بدیهی است در این مسیر توصیه می شود عکس های امید بخش، دارای نگاه مثبت به جریان زندگی و فاقد سیاه نمایی ارسال شود.
۳- عکس‌ها ی راه یافته به نمایشگاه، در اندازه ۵۰*۷۰ چاپ و بر روی شاسی ارایه خواهند شد. لذا عکس ارسالی قابلیت چاپ در این اندازه را داشته باشد.
۴- هر شرکت کننده می‌تواند عکس های خود را با فرمت jpg و رزولوشن ۳۰۰ دی پی آی به ایمیل dayslife6@gmail.com ارسال نماید.
لازم به ذکر است که محدودیتی در تعداد اثر ارسالی نیست و شرکت کنندگان می توانند عکس های منطبق با این فراخوان را به هر تعدادی که تمایل داشته باشند،ارسال نمایند.
۵- عکس های ارسالی می توانند سیاه و سفید یا رنگی باشند و ویرایش عکس ها تا حدی مجاز است که سندیت آن ها را خدشه دار نکند. تغییر قاب، برش قاب، تنظیمات اولیه نور و رنگ، کاهش نویز، افزایش منطقی کنتراست و کنترل دمای رنگ خدشه ای بر وجه اسنادی عکس نمی زند.
۶- ضروری است شرکت کنندگان به همراه عکس های ارسالی، اطلاعات خود را ازجمله: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، رزومه‌ی هنری، شماره‌ی تلفن همراه و ثابت، ایمیل وعکس پرسنلی؛ وهمچنین برای هراثراطلاعاتی مانند: عنوان اثر و مکان ثبت آن را در قالب یک فایل Word ضمیمه کنند.عکس های بدون اطلاعات فوق از روند انتخاب حذف خواهند شد.
۷- مسئولیت اصالت آثار و رعایت قوانین کپی‌رایت عکس‌ها برعهده‌ی ارسال‌کنندگان بوده وهیچگونه مسئولیتی متوجّه‌ برگزار کننده نمایشگاه نمی‌باشد.
۸- تعداد آثار منتخب با توجّه به فضای گالری تعیین خواهد شد.
۱۰- حضور فیریکی هنرمند درنمایشگاه الزامی نبوده و کسانی‌ که به علّت دوری مسافت قادر به حضور در نمایشگاه نمی‌باشند، تنها با ارسال آثارشان می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند. گواهی شرکت درنمایشگاه برای همه برگزیدگان صادر خواهد شد.
۱۱- هزینه شرکت در این رویداد مبلغ ۱۶۰ هزار تومان به ازای هر عکس راه یافته به نمایشگاه می باشد که این مبلغ بابت چاپ عکس، شاسی ، طراحی گرافیک، چاپ پوستر، تبلیغات، پذیرایی و هزینه های جانبی نمایشگاه می باشد.
لازم به ذکر است نمایشگاه روزهای زندگی ۶ یک رویداد مستقل هنری است و فاقد هرگونه حامی(اسپانسر) مالی می باشد و تمامی امور و هزینه های نمایشگاه با هزینه شخصی راه یافتگان به نمایشگاه تامین می شود.
۱۲- در صورتی که صاحب عکس یا نماینده وی در اختامیه حاضر باشد عکس‌ها در پایان نمایشگاه تحویل ایشان داده می‌شود. در غیر اینصورت با توجه به مشکلات عدیده و هزینه بالایی که برای ارسال عکس وجود دارد عکس های چاپ شده در پایان نمایشگاه معدوم می شود.
۱۳- تصمیم‌گیری درباره‌ی مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده‌ برگزارکننده‌ نمایشگاه است.
۱۴- مهلت ارسال آثار ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ می باشد.

دبیر فراخوان: سعید فداییان
هیات کارشناسی و ارزیابی آثار: کیارنگ علایی – محمدرضا معصومی – امیر علیمی

لینک کوتاه | az-photo.com/?p=392

نقد و بررسی ها

  • 8
  • 9
  • 7
  • 9
  • 9
  • 8.4

    Score

    نمایشگاه گروهی عکس روزهای زندگی با نگاهی به چشم انداز عکاسی معاصر ایران و با هدف ایجاد هم دلی و پویایی در فضای عکاسی، پس از پنج دوره استمرار و تداوم فعالیت، اکنون ششمین دوره خود را به عنوان رویدادی مستقل و بدون حامی مالی آغاز می کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *