بیانیه هیئت داوران جشنواره ملی عکس امیرکبیر - آذفوتو AzPhoto | پورتال خبری تحلیلی عکاسی ایران
بیانیه هیئت داوران جشنواره ملی عکس امیرکبیر

بیانیه هیئت داوران جشنواره ملی عکس امیرکبیر

در قرن حاضر، با توجه به پیشرفت‌های بی‌حد و حصر تکنولوژی عکاسی، موجب شده است که این هنر تبدیل به یک هنر پرنفوذ جهانی گردد و در تمامی عرصه های زندگی بشر امروز وارد شده و در حوزه های متفاوت نقشهای مهمی را ایفا نماید. هنر عکاسی همواره با تمامی شاخه های هنری خویشاوندی عمیقی داشته، و ارتباط اجتناب ناپذیر و اساسی در همه گونه‌ها و دسته بندی‌های هنر ایجاد کرده است. از دیگر سو امروزه در تمامی دنیا عکس و عکاسی بعنوان ابزاری کارآمد و مفید، مورد استفاده مدیران و مسئولان مختلف شهری و کشوری است. تا با استفاده از توانایی‌های بالقوه این رشته و استفاده مؤثر از میزان تأثیرگزاری آن در افکار عمومی در جهت توسعه فعالیت های اجتماعی و شهری خود از آن بهره ببرند.

گروه داوری جشنواره ملی عکس امیرکبیر ضمن سپاس از برگزار کننده جشنواره (سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر اراک) و تشکر ویژه از حضور هنرمندان عکاس و علاقمندان به هنر عکاسی ، پس از بررسی و گفتگو و ساعت ها بحث و تبادل نظر در خصوص بخش های مختلف جشنواره نکات زیر را به امید به هموار شدن مسیر برای خلق آثاری گران سنگ برای عکاسان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر ، یاد آور میگردد.

۱- تلاش در جهت تولید و ارائه مناسب عکس‌های عمیق و پر محتوا
۲- استفاده از مباحث زیبایی شناسی تصویر در نیل به فرم عکاسانه ناب
۳- پرهیز در استفاده از گذارهای رایج عکاسی
۴- استفاده صحیح و بجا از نرم افزارهای عکاسی، جهت ایده‌پردازی در راستای موضوع جشنواره
۵- فضاسازی در عکس‌ها جهت نیل به پیام عکاسانه
۶- بهره گیری از اسلوبها و ساختارهای بصری در راستای رسیدن به یک فرم منسجم
۷-بهره گیری از نگاه خلاقانه در تولید عکس
۸- پرهیز از تکرار ، کلیشه ، مطالعه و دانش افزایی
۹- برگزاری دوره های آموزش عکاسی و ورک شاپ های تخصصی عکاسی در طول سال

در پایان، حضور گرم و پرشور عکاسان در این جشنواره را گامی بزرگ در راه اعتلای فرهنگ تصویری ایران زمین دانسته و آن را گرامی می‌داریم. و به امید موفقیت های روزافزون برای عکاسان عزیز و خدا قوت به همه عزیزان برگزار کننده جشنواره و به امید برگزاری مداوم و پیوسته جشنواره ملی عکس امیرکبیر در ابعادی بزرگتر و وسیع تر در سالهای آتی.

هیئت داوران جشنواره ملی عکس امیرکبیر

کمال‌الدین شاهرخ، محمد نوروزی، جمشید فرجوندفردا، ناصر محمدی، سلیمان گلی

نقد و بررسی ها

  • 10
  • 9
  • 10
  • 9
  • 10
  • 9.6

    Score

    در قرن حاضر، با توجه به پیشرفت‌های بی‌حد و حصر تکنولوژی عکاسی، موجب شده است که این هنر تبدیل به یک هنر پرنفوذ جهانی گردد و در تمامی عرصه های زندگی بشر امروز وارد شده و در حوزه های متفاوت نقشهای مهمی را ایفا نماید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *